Tisdag


 
Kapow!!
Nu är det tisdag igen. Insåg idag att jag för första gången misslyckats att betala en räkning i tid.. Eller insåg och insåg, jag fick ett kravbrev. Så kan det gå när man inte får någon lön och räkningarna går på autogiro.. Snart blir det ändring på det!
 
En hel månad in i det nya jobbet och man får väl lov att säga att det rullar på. En ganska bra grej med att jobba med turistinformation, annonsproduktion och hotellbesök är ju att man får ett härligt bemötande dagligen, eftersom hotellreceptionister har som jobb att vara trevliga och inte allt för sällan ganska söta. Att dessutom ha till yrke att luska fram vad som händer runt om i landet är inte heller till någon skada för framtida semestrar. Visste du till exempel att takida spelar i luleå i april? Inte för att någon som sett takida live förut skulle göra någon större notering om detta, men ändå!
 
Jag har dessutom fått höra att jag har blivit betydligt mindre manipulativ.. upplevs som sådan i alla fall. Ordvitshumorn hänger dock kvar tills vidare..
 
Dagens låttips på Spotify: The Lonely Island – YOLO

_______________________________________________________________

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0