Söndag


 
Ze birthday boy!
 
Två veckor senare och jag har genast gått och blivit ett år äldre. Makalöst. Tiden som gått sedan jag blivit såhär vansinnigt gammal har jag mestadels spenderat med att systematiskt förstöra mina händer på klättercentret, och på diverse födelsedagstillställningar för släkten. Det är ju alltid fint med en anledning till att ses.
 
Idag har jag inte bara spenderat kvalitetstid med pappa på klättersentret utan också suttit i någon timme och jämfört Nexus 7 med Ipad och Ipad Mini. Varför ska det vara så svårt att välja? Jag tycker det är på tiden att vi inför planekonomi! #Lenin
 
Skämt åsido, det vore smutt att ha en sån där förstorad mobiltelefon som förlorat möjligheten att ringa. Risken för mig när jag sitter och jämför produkter på det sättet är att jag börjar ifrågasätta vilka funktioner jag vill ha och varför. Det slutar inte allt för sällan med slutsatsen "lika bra att inte köpa alls." Men hur kul är det?
 
Det är svårt att argumentera mot att det är betydligt roligare med en surfplatta än med till exempel nya persienner, nytt köksfönster, ny vattenkylning eller någon form av ny multimedialösning för filmhörnan. Råkade få ett raseriutbrott igår, då min nuvarande WD TV Live HD bestämde sig för att en Spotify-lista med över 100 låtar var alldeles för jobbigt så den startade om sig istället. För femtio-fucking-elfte gången. Katastrof.
 
Ursäkta bristen på röd tråd. 
 
Dagens låttips på Spotify: Mark Knopfler – Corned Beef City

_______________________________________________________________

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0