Och DÄR rök våra chanser i eurovision...



Foto från Aftonbladet.se

För omväxlings skull så bestämde jag mig för att se på melodifestivalen (final och grejer, fråga inte). Nu har jag med andra ord slösat drygt två timmar på att lyssna på ett flertal förhållandevis bra låtar och ännu fler (i mina ögon) dåliga låtar. Jag är inget stort fan av att vara anti mainstream, men herregud sverige.

Det fanns ett flertal bidrag som stack ut, antingen i stil eller i skills, men i det avgörande ögonblicket så var det nån blekblonderad medelålderskvinna vid namn Malena Ernman som sjunger någon slags operapop som tog hem priset.

Fy skäms, Sverige!
_______________________________________________________________

Kommentarer
Postat av: eXo

Instämmer, hade ingen som helst aning om vem hon var förränns du nämnde henne här. Men youtube har övertygat mig. Inte bara är hon gammal, utan hon är en aning "biffig" (vilket inte är hett på tjejer, om du inte vill få en arg-hustru som slår dig), och gör dumma grimaser.

2009-03-18 @ 14:46:43
Postat av: Arne

Nej fan, där KOM våra chanser i Eurovision!

2009-03-24 @ 17:15:04
URL: http://www.gratiskonsert.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0